Werkplek inrichting begint bij de juiste vloerafwerking

1.2.2017 | 11:13

De basis van een goede werkplek inrichting is de juiste vloerafwerking. Het belang van goede vloerbedekking mag niet onderschat worden. Bij de werkplek inrichting moet ook gelet worden op professionele vloerafwerking. Er zijn verschillende keuzes die gemaakt moeten worden. Natuurlijk hangen die keuzes af van uw bedrijf en de stijl van het kantoor. Het type vloerafwerking bepaald voor een groot deel namelijk ook de akoestiek van de ruimte, en natuurlijk ook de sfeer ervan. Er zijn veel verschillende mogelijkheden. Zo kan er gekozen worden voor pvc-vloeren of zelfs rubber vloeren. Ook tapijt, linoleum of vinyl wordt vaak gekozen. Kies bij de entree van uw kantoor wellicht voor een entreemat, en laat hierop het logo van uw bedrijf drukken. Dan is het meteen duidelijk van wie het kantoor is en weten klanten en relaties direct dat ze op de juiste plek zijn.

Functionele accessoires: belangrijk onderdeel van werkplek inrichting

Heeft u eenmaal een goede vloerbedekking en degelijke meubels uitgezocht? Dan kunt u beginnen met het decoreren van uw werkplek! Bij werkplek inrichting denkt u natuurlijk meteen aan bureaus, computers en bureaustoelen. Maar het gaat om veel meer dan dat. Accessoires zijn namelijk minstens zo belangrijk. Deze dragen namelijk voor een groot deel bij aan de stijl, de sfeer en het gevoel van de ruimte. Accessoires als onderdeel van werkplek inrichting zijn echter niet alleen van esthetische waarde. Ze hebben namelijk ook een functionele waarde. Ze kunnen bijvoorbeeld bijdragen aan de akoestiek van uw kantoor. Een kantoor dat hol klinkt werkt namelijk een stuk minder prettig. Daarnaast is kabelmanagement ook een belangrijk onderdeel van accessoires. Zo lopen kabels niet door elkaar en kunnen deze makkelijk verplaatst worden.

Werkplek inrichting voor het kantoor van de directie

Ieder soort medewerkers vraagt om een eigen werkplek. Een directie werkplek heeft ook een eigen indeling nodig. Het indelen van reguliere kantoren is vaak wat makkelijker dan het indelen van een directiekantoor. Een directiekantoor heeft vaak namelijk nog meer functies dan alleen werken. Er wordt vaak bijvoorbeeld ook vergaderd, en het is soms prettig als dit in een informele sfeer kan. Daarom moeten er bij de werkplek inrichting van deze ruimte ook bijvoorbeeld luxe stoelen en een salontafel komen. In deze setting kan informeel worden vergaderd en kunnen relaties en klanten ontvangen worden. Design is hierin ook erg belangrijk. Het moet er allemaal mooi uitzien en bij elkaar passen, maar het moet ook bij de uitstraling van het bedrijf en het kantoor passen. Er moet dus op net wat meer gelet worden dan bij de inrichting van een normale werkplek.

Comments are closed