Gezond op de trampoline

3.11.2017 | 09:59

 

Wanneer je op een leuke manier toch gezond in beweging wil zijn hebben wij de perfecte oplossing voor je. Trampoline springen is wat je moet gaan doen! Je kunt ten alle tijden zelf bepalen hoe intensief je het doet en hoe lang je het doet. Het is hierdoor geschikt voor werkelijk alles en iedereen. Naast dat het ontzettend gezond is om te doen is het ook nog eens heel erg leuk om mee aan de slag te zijn.

 

De voordelen

 

Een NASA studie heeft uitgewezen dat je met trampoline springen of rustig veren op de trampoline je hele lichaam kunt trainen. Dit op een hele gezonde manier omdat er geen extra druk op je spieren, gewrichten en pezen komen te staan. Trampolines zijn hierdoor perfect om te gebruiken om je lichaam te trainen. Er is gemeten dat je bij hadlopen dubbel zoveel G-krachten te verwerken krijgt ten opzichte van het springen op een trampoline. Ook het zuurstofverbruik is twee keer zo efficiënt dan bij hardlopen. De trampoline is ook niet alleen voor gezonde mensen perfect. Ook mensen die moeten revalideren van een ongeluk of letsel kunnen de trampoline erg goed gebruiken. Daarnaast wordt elke lichaamscel geprikkeld door het springen waardoor ook echt al je lichaamscellen sterker worden tijdens het trampoline springen. Het is altijd wel handig om ook gezond te blijven om te zorgen dat je een beschermrand trampoline hebt.

 

En springen maar

 

Om echt te werken aan je gewicht, kracht, lenigheid of conditie is het zaak om minstens drie keer per week twintig tot dertig minuten op de trampoline te staan. Dit kan je gewoon langzaam opbouwen. De intensiteit kan je ook stap voor stap opbouwen. Je kan bijvoorbeeld met tien minuten beginnen en dan gewoon elke week twee minuten erbij doen.

 

Wanneer je aan een lichamelijke klacht wil werken is het erg belangrijk om rustig op te bouwen. Begin gewoon met vijf minuten springen en verleng dit dan elke week met een paar minuten. Zorg ook dat je ontspannen springt wanneer je lichamelijke klachten hebt.

 

https://www.snapbacks.nl/

Comments are closed