Het ontstaan van zoekmachine optimalisatie

8.1.2019 | 11:18

Zoekmachine optimalisatie is zo’n lang woord, we gebruiken liever SEO Enschede. Maar hoe is SEO eigenlijk ontstaan? Marketeers en marketingbureaus gebruiken het al een lange tijd en het is ook niet meer weg te denken in deze snelgroeiende maatschappij, maar soms is het toch wel goed om te weten hoe dingen zijn ontstaan. We duiken daarom even in een stukje geschiedenis van SEO Enschede. Misschien totaal onbekend, maar in 1990 was Archie de eerste zoekmachine. Deze zoekmachine was ontwikkeld in Canada. Deze zoekmachine lijkt in de verste verte niet op de hedendaagse zoekmachines. In 1994 werd WebCrawler geïntroduceerd, de eerste zoekmachine die websites kon doorzoeken. Lycos en Yahoo volgden in 1994 en 1995. In 1998 werd Google geïntroduceerd, de bekendste zoekmachine vandaag de dag. De andere zoekmachines werden al snel uit het veld geslagen door Google. In de tussentijd is Google uitgegroeid tot een miljardenbedrijf.

De komst van Google

De komst van Google heeft ervoor gezorgd dat iedereen die een website beheert ook daadwerkelijk gevonden wil worden in Google. Hoe het algoritme van Google precies werkt weet niemand, Google is ook niet van plan om dit vrij te geven. Dit algoritme is echter wel belangrijk voor de SEO Enschede. Dankzij SEO Enschede worden veel websites beter bezocht en komt de gebruiker ook gelijk bij een website terecht waar hij naar zocht. Zonder SEO Enschede zouden we op allerlei manieren moeten blijven zoeken naar de website die we zoeken. Dankzij SEO Enschede hoeft dit niet meer. SEO staat voor Search Engine Optimization en het zorgt er dus voor dat je beter vindbaar bent op Google. SEO Enschede kan bij veel marketingbureaus een apart vakgebied zijn, omdat dit veelal online is. Maar de meeste marketingbureaus werken ook met online marketing technieken. Met SEO Enschede ben je gegarandeerd van een goede plek in Google.

Comments are closed